9 dagar...

...kvar tills jag blir fru :) Tiden går alldeles för fort men nu har sak efter sak löst sig så det känns jätte bra! Det enda som krånglat är min klänning, men nu har jag full koll på den igen och på lördag ska jag fira att den är klar med ett glas champagne ihop med min blivande man...UNDERBART!
Fick locka min dotter med en present om hon hjälper mig med Lion denna vecka! Han är inte helt enkel att passa men det går super bra!  Trodde nämligen att jag skulle behöva leta efter klänning för några dagar sedan då den jag syr bara krånglade. Efter en god natts sömn och en stor portion tålamod fick jag äntligen ihop livet med kjolen, hade nämligen glömt en sak....! Men nu sitter den ihop, alla pärlor på plats och lite små puts kvar och givetvis provning! Som tur är har jag sytt snörning i bak för att det varit lite osäkert med min vikt. Har inte gått ner något mer och heller inte upp men jag var ju lite rädd att de sista två veckorna skulle innebära stor viktnedgång för all stress. Men så är det inte än iaf men å andra sidan är det ju som sagt 9 dagar kvar! På lördag ska den iaf provas med hjälp av min fina vän Camilla (som oxå är sömemrska) så det ska bli så spännande!!

Köpte färdigsytt pärlband men tyvärr hade de inte tillräckligt så jag chansade att jag skulle lösa det ändå. Men pärlorna lossade på det och sen var de ganska glest sydda. Så jag tillverkade ett eget med mina pärlor och sidentyg! Själv tycker jag mitt blev mkt bättre!!

Sen ser ni ju på den sista bilden hur pilligt det är att sy fast det med. En nål bara sydde jag av mot pärlorna...hehe!



Det vänstra är köpt och det högra har jag tillverkat själv.



Pärlorna är bara 3mm i diameter så det är väldigt "pilligt" men såå roligt!



Pärlbandet sys fast någonstans på klänningen :)


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, jag är så impad av hur duktig du är på att sy!!! (Har jag sagt det förut!??) ;)

Tänk vad tiden går...

Ser fram emot att få se bilder sen å nu är det ju inte så länge kvar. ;)

Kramen, Maria

2010-10-14 @ 17:16:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sarah

ååååhhh va spännande det ska bli att se klänningen!! Jag insåg igår att ni gifter er nästa vecka, fick smått panik! Känns som om jag inte hängt med för fem öre, o inte har jag hjälpt till me nåt heller...känns helt mysko :) Men de ska bli såå roligt, längtar o längtar! kram sarah!

2010-10-14 @ 18:45:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Helena

Gud så duktig du är Petra! ÄR väldigt imponerad ska du veta!

2010-10-16 @ 08:15:14
URL: http://arendalirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0