Längtar

Fredag idag och mys till kvällen är inplanerad, det ser jag fram emot. Jag ser oxå fram emot morgondagen då vi ska fira mamma och alla syskonen med sina familjer kommer! Det ska bli både mysigt och roligt att träffas igen och bara umgås utan att jag behöver känna stress att det ligger en brudklänning hemma som jag borde sy. Den känslan är helt underbar. Egentligen har jag inga måsten men ändå finns det en massa måsten. Men de kan vänta. Det jag måste göra varje dag är att ta hand om mina barn, se till att de får mat, har rena kläder, är rena (haha), att de mår bra och att man inte behöver en skyffel för att ta sig fram i vårat hem.


Så dags att fortsätta ta hand om alla andra. Jag kommer alltid i sista hand, men ikväll tänker jag lägga mig i ett härligt bad med en badbomb, tända en massa ljus, sippra på mitt vin, läsa en bok och drömma mig bort för ett ögonblick. Det är min lyx som så sällan sker.  En timme till bara mig!


Hur ser eran fredag ut?


Min bröllopssminkning på MUS som jag fick av svägerskan Mirjam och hennes familj
i bröllopspresent....det var lyx för mig! Fotograf Bibbie Friman


Kommentarer
Postat av: Camilla Malmgren

Jag ska nog följa din idé och göra det samma medans sambon är på bandy ikväll =)

2010-11-05 @ 13:54:35
Postat av: Bokmalen

Sambon fixar mat just nu så det blir entrecote med ungsbakad potatishalvor på flingsaltbädd med kantarellsås till. Det blir även att dela på en flaska vin, zinfandel tror jag det blir!?? Vi gillar den. ;)

Har även provsmakat årets blossaglögg å den gillade jag skarpt!!

Ha en trevlig kväll! Låter inte fel med ett bad!! (Vi har inget badkar). ;)

Kramen, Maria

2010-11-05 @ 16:50:21
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja hehe, men nu är det jäkligt bra i förrådena,helt underbart!Ja jag har varit dödstrött i några dagar men jag får helt enkelt låta bli & tänka på hur trött jag är, lite jäklar anamma, så att jag får saker & ting gjort;) Nu skall jag organisera i tvättstugan;)

2010-11-05 @ 18:03:53
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Rockkärringen

Du är så fin

2010-11-05 @ 22:16:33
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Jag måste bara fråga, hur hittade du mig?

2010-11-05 @ 22:46:56
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0