Jag har börjat plugga :)

Våran systemkamera köpte vi för 2 år sedan och jag har nästan bara fotat i Auto för i början ville jag bara komma igång och fota. Sen har det bara flytit på i den andan och jag har blivit bekväm (jag kan vara det med) att inte lära mig hur den fungerar i manuellt läge.
Sent igår kväll hade jag svårt att sova så då hittade jag en skit bra sida med lite fotoskola. Började läsa och sen kunde jag inte sluta. Till saken hör att jag aldrig fick en manual med kameran i bokform utan endast på datorn och det blev besvärligt att hoppa mellan sidorna och försöka hitta allt. Men nu har jag börjat läsa den och redan lärt mig en del. Hade inte ens en aning om att man kunde ställa in den inbyggda blixten så det blev ett softare sken, men det kan man. Varför har jag inte brytt mig om detta tidigare?? LAT eller bekväm???

Men att gå från Auto till mauellt direkt är nog för stor utmaning så jag börjar med inställningen P. Då kan man ändra antingen slutartid eller bländare.

Trevligt fredagsmys det blev för mig nu!! Ett glas vin till det å lyckan är total. Eller lite glögg kanske???



Trött liten kille!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, visst är det kul med systemkamera!! Det finns ju sååå mycket man kan göra å jag lär mig hela tiden även om jag tycker det är väldigt svårt att komma ihåg allt. Som tur är så har jag sambo som är duktig så jag kan fråga honom.

Vin dricker vi ikväll å jag funderar på att ta lite av årets Blossa, iskall. Det är riktigt gott!!!

Kramen, Maria

2010-11-19 @ 19:04:55
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda

Känner igen mig där,hehe;)mycket auto fotande för mig med, men kul i mixtra lite;)

Har du finurlat klart, skall vi klämma in ngt den 11/12?

Ja jippie är riktigt nöjd med designen den är så jag;)

2010-11-19 @ 20:00:26
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: tess

Ja att investera i sig själv och våga släppa duktigheten är svårt. Men jag har kommit ganska långt för ingen tackar och vill man vara den där bra mamman fick min psykolog mig att inse att jag aldrig kommer bli om jag inte tar hand om mig själv för till slut kommer jag inte orka vara något för någon. Och jag vet... jag har varit på botten och där vill jag inte mera.... psyket va nyttigt men nej... man måste stanna upp och våga släppa taget. det rä så otäckt och jag har vågat släppa och ta hjälpt. de är viktigt. Men vägen är krokig på vägen dit men med ett bra stöd från de vi älsskar så går de.



Ha nu en fin helg



//Tesss

2010-11-19 @ 23:18:00
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad bra att du länkade den sidan, jag funderar också på att skaffa systemkamera och vill lära mig mer om dem.

Vad har ni för kamera?

2010-11-19 @ 23:43:40
URL: http://ladyfair.blogg.se/
Postat av: Anna

Du har iaf kommit en bra bit längre än mig. Jag köpte en systemkamera för snart ett år sedan och har fortfarande inte börjat att använda den...

2010-11-20 @ 08:37:48
URL: http://propellern.blogg.
Postat av: Rockkärringen

Åhh den sidan ska jag lätt gå in på :)

2010-11-20 @ 12:08:17
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0