Lång sovmorgon

Imorse (fick sovmorgon till 10.30) blev jag väckt med frukost på sängen av min man! Minns inte när det hände sist (min födelesedag i januari) men det var helt underbart gott.
Han hade kokat ägg lagt upp olika pålägg på fina fat, stekt bacon, bryggt kaffe och skivat upp bröd i 4 små delar och lagt en klick kaviar i en äggkopp! Sådan lyxfrulle så jag blev helt paff, hihi! Glömde fota i allat moffande för det var verkligen något att fota och visa upp vilken omsorg han hade när han gjorde det.

Sen skulle jag vila lite till för ryggen värkte och och jag var så trött. Lion som oxä var lite trött gjorde mig sällskap och vi somnade.

Efter ytterligare ett par timmar blev jag väckt igen men fortfarande lika trött, men man kan ju inte sova bort en dag på helgen så det var bara till att gå upp. Är fortfarande trött men nu ska jag vara vaken i många timmar till! Funderar på att åka iväg en sväng till Coop och kolla in deras tapeter, vill så gärna få Lions rum klart men inser att min kropp fixar inte att pressas just nu utan det får ta den tiden det tar helt enkelt.

Så jag har gjort ingenting förutom sovit, vilat och sovit idag. Tabu hos vissa när man har barn och de flesta har väl pressat sig själva redan till att besöka tre olika vänner, lagat 3 rätters middag och förberett kvällens mys plus hunnit med ett pass på gymmet. Det är så det känns iaf. Man vågar inte säga att jag sovit bort en halv dag för man är rädd att få pekfingret mot sig. Men det skiter jag numera i, jag är jag och huvudsak är att min man accepterar det och det gör han. Att han låter mig sova när jag behöver det är ett bevis att han älskar mig!



Fotograf Bibbie Friman

Kommentarer
Postat av: Rockkärringen

Åhh vilken mysig start på dagen, hoppas att du får en fortsatt trevlig helg och att det ryggonda försvinner.

Kram

2010-11-13 @ 16:31:38
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Hannah

Vad skönt med vilodag!! Det är guldvärt, när man har småbarn... För mig är det vardag och nu längtar jag snarare efter att ha liten här som väcker mig tidigt och återigen får mig att uppskatta det där med sovmorgon och just vilodag...



Vilken härlig lyx med frukost på sängen!! Och på beskrivningen påminner det om de lite finare hotellens frukost som man får upp till rummet. Det förtjänar du!

2010-11-13 @ 16:42:57
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: tess

Ja massagen gav energi och jag hoppas den håller i sig.



Låter jobbigt att känna massa längtan och saknad... det kan jag göra med även om jag har min daniel precis i närheten. Vet itne vad ditt handlar om men vi har våra ryggsäckar och ibland måste vi igenom de. Läka som du säger. Å jag hoppas du ska göra detta och hitta en väg som funkar.



Vi bor jättetrångt. Vi har tre små sovrum som fem barn delar på... så jag har ingen egen plats... jo min egen säng men inget av det andra får heller plats i vårt sovrum så vårt vardagsrum fungerar till de mesta så vi bor i ett kaos... jag vill ha större så våra barn får mer utrymme i frösta hand men att tex få en egen vrå vore en lyx.



Men vi måste få önska...



Å ha saker att se fram emot... absolut.

2010-11-13 @ 19:03:49
URL: http://tess701.blogg.se701.blogg.se/
Postat av: Helen

Åhh vilken lyx. Jag är glad om jag får kaffe på sängen men sambon hinner aldrig med mig då jag är uppe före tuppen :)



Fortsätter att förundras över dina bröllopsbilder.

Ni va såå vackra,

Ha en skön söndag .

Kram

2010-11-14 @ 08:00:26
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0