Älskade barn

Känner att det är lite gnälliga inlägg just nu men jag är fortfarande så trött, trots frisk luft, trots två timmars sömn och trots 8 koppar kaffe. Sen värken jag har i kroppen är inte trevlig alls...det känns som små pulserande elektriska stötar på halva ryggen, axlarna och nacken...skitäckligt :(
Men man måste få gnälla, man måste få visa upp att allt inte är perfekt. Att ge en falsk bild av sig själv är redan så många som gör i sina bloggar och jag fixar inte att hålla upp en falsk fasad bara för att det är det som accepteras. Sen finns det de som väljer att inte berätta personliga saker eller att vara anonyma och det måste varje människa få avgöra själva utan att bli dömda för det.
Men jag skäms inte för något och jag står för det jag berättar eller säger. De som inte kan ta det behöver inte läsa, helt frivilligt!

Hur jag än mår så sätter jag ALLTID mina barn i första hand, det är dem jag lever för. Utan dem är jag ingenting. Att bli mamma är verkligen en gåva som alltför många inte tar ansvar för eller de ser det som en självklarhet. Men att få äran att bära ett barn i sin mage, att föda fram dem i smärta och sedan uppfostra dem är inte något alla får chansen att göra tyvärr. Varje gång jag läser eller hör historier om de som försöker och försöker men utan reslutat, gråter mitt inre.
Jag blir så ledsen för deras skull, deras längtan att få barn som inte blir verklighet. När det finns FÖR många föräldrar som inte vill veta av deras barn eller som behandlar dem illa för att de inte vill vara föräldrar.
Det är så hemsk att veta att sådant förekommer när det finns de som önskar att de hade ett litet barn i deras familj som de kunde skämma bort med all kärlek i världen!
De barn vi har är en gåva och de är bara till låns. Vi har ansvar för att de ska få en bra uppväxt så att de kan klara sig utan oss när de blir vuxna. Bara för att vi är föräldrar betyder det inte att de är våra ägodelar. Vi ska ge dem det de behöver och överösa dem med kärlek. För det behöver de ha med sig när de ska stå på egna ben i denna hårda, kalla och tuffa värld vi lever i idag!

Jag har gjort mina misstag när det gäller mina barn och det gör alla föräldrar mer eller mindre. Saker man inte är så stolt över men jag trodde det var bäst beslut då. Alla gör vi våra misstag för ingen är perfekt och ingen kan veta exakt hur man ska fostra sina barn utan det lär man sig tillsammans med barnen. Men man gör så gott man kan för att lära dem om livet och det önskade jag att alla föräldrar gjorde, då kanske inte våran värld skulle se ut som den gör idag.


Mina älskade söner, stor och liten!


Storebror och lillasyster/storasyster i Sälen i påskas! En underbar resa som vi fick möjlighet att göra!

Jag älskar er mest i hela världen mina älskade barn!!!!





Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Tycker det är bra att va tydlig att livet inte är på topp jämt. Så är det ju...

Håller med dig, att det är hemskt att inte alla förstår vilken gåva det är med barn. Ta hand om dig å jag hoppas du får sova gott inatt!!!

Tack för att du finns!! Å, tänk, du är den absolut bästa mamman dina barn kan ha!!! ;)

Trevlig helg!!

Kramen, Maria

2010-11-12 @ 17:33:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Evelina

SÅ VACKERT du skriver! Och du har helt rätt, ingen är perfekt och alla gör misstag. Men det viktigaste är ju att kärleken finns där i allt man gör!



KRAMARAR

2010-11-12 @ 17:58:32
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Hannah

Mycket bra och vackert skrivet! Det är så sant det du skriver. Barnen är underbara och fantastiska!! Just nu i skrivande stund har jag en överenergisk liten bebis som sparkas och knuffas och vrider sig i magen.. Magen formas till alla möjliga former:)))



Du är en fantastisk mamma och har gjort ett fint jobb! (DU GÖR)



Angående par som försöker få barn så var det nyligen på tv i debatt en kvinna som haft cancer och nu kan hon inte bli med barn. Hon kan rent tekniskt, men risken att cancern kommer tillbaka är jätte stor. De får heller inte adoptera då hon nyligen haft cancer. Så dom kan inte på något sätt få det barn dom drömmer om!! Fruktansvärt:(



Puss. Älskar dig!

2010-11-12 @ 19:41:25
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Ingen människa är perfekt och ett ideal för någon annan. Du har så rätt när du skriver detta. Vi har alla våra ok att bära, lättare och tyngre men vi är alla lika.

Kram och ha en fin helg med familjen, det ska jag ha//Lena<33

2010-11-12 @ 20:36:15
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Maria

Det du skriver känns så äkta. Att framställa livet som det verkligen är gör att man känner igen sig, och det är väl sånt som gör att man vill fortsätta läsa. Du har iaf fångat mig och har nu en trogen läsare till.

2010-11-12 @ 22:27:10
URL: http://ladyfair.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vackert skrivet. :-)

2010-11-13 @ 07:17:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Madde

Fina barn

2010-11-13 @ 10:43:16
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0