Tjock och fast

För ett år sedan köpte vi en ny bäddmadrass till våran säng. Helt underbar var den. Den är tjock och fast, precis som jag var då, bortsett från det fasta! Ett barn senare och 27 kg lättare har den förvandlats till en mardröm istället. Jag hatar att gå och lägga mig för jag vet att när jag vaknar kan jag inte röra mig för jag har förvandlats till en stel 90 åring som gnäller. Det tar mig många tårar och ett antal uppmjukande rörelser innan jag är människa igen och en halv dag.

Men envis som jag är å lite snål (finns roligare saker att lägga de pengarna på) så har jag kommit fram till olika lösningar. Den lösningen som funkar bäst är att jag sover 10 cm högre än min man. 2 tunna madrasser har jag lagt under lakanet å över bäddmadrassen. Kul situation? Nä men jag sover bättre och ryggen är mycket mindre stel när jag vaknar plus att det går att prata med mig när jag vaknar, haha! Lite som prinsessan på ärten =))



Men självklart är det inte hållbart, vi måste alltså köpa en ny bäddmadrass och det snart.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Åh va jobbigt för dig!!!ni måste verkligen ändra på det där så du inte blir sämre i ryggen!Be Samuel ringa Martin så kan ni köpa en bra av oss till bra pris :)

Kram

2010-11-10 @ 13:00:28
URL: http://famcummings.blogspot.com
Postat av: Georg Hendrix

På TV4 ett tag tillbaka diskuterades vänskap (tror jag det) och en av bröderna från Cirkus Scott berättade att han vid ett tillfälle hade det riktigt svårt. Han berättade då att han hade endast en vän som brydde sig och hjälpte honom.



Då sa en annan på plats "vadå har du bara en vän? hehe" och han sa något i stil med: "Det var allt som behövdes". Den andra blev ganska tyst.



Det kan nog stämma i många situationer och därför tycker jag att "allas" ständiga jakt efter att ha 800 facebook-kompisar är löjligt. Vad ska man ha dom till? En kompis gjorde faktist något ganska smart häromdagen. Han rensade sin facebook-lista och behöll endast folk som verkligen betydde något och han sa själv att facebook gav mer och man kunde lättare hitta "tid" att skriva/se vad personerna som verkligen spelar roll gör. Har man 800 kompisar blir man helt överrumplad av massa strunt varav 85 % man inte kunde bry sig mindre om.



Jag tycker dagens status-jakt överhuvudtaget är mer negativ än positiv.

2010-11-10 @ 13:46:57
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Evelina

I know the feeling, jag får sjukt ont i ryggen av vår säng om jag sover för mycket. Vilket man iofs inte gör längre haha...



Kram!

2010-11-10 @ 13:53:19
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: a

fin blogg:) kolla gärna min:)

2010-11-10 @ 17:16:14
URL: http://andreajanina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0