Sockerfritt liv

Dag 2 på mitt försök att bli kvitt det livsfarliga sockerberoendet. Nästan värre än att sluta och röka faktiskt. Suget blir man påmind om hela tiden och med en massa godis i huset är det extra svårt. Men jag ska klara det för jag vill bli piggare och må bättre. Den deär kexchokladen ligger fint i kylskåpet och tittar på mig varje gång jag öppnar det. Men jag tänker inte flytta på den för jag kan klara av bli kvitt ett beroende utan att behöva rensa hela huset och låsa in sig i ett madrassisolerat rum :)

Fast idag är det tungt, för humöret är extra känsligt och jag är sjukt trött, inte ens allt kaffe i världen kan få mig att hoppa högt. Vet av erfarenhet att dag 4 börjar det att kännas lättare så det är min livlina nu och jag har kommit halvvägs. Förmodligen ingen som är intresserad av att läsa det här men det skiter jag i, min blogg och jag som skriver, haha!

Sen är det ju hur man ska göra vid jul...men det får jag lösa då, huvudsak jag inte faller för frestelsen innan. Jag älskar mörk choklad så det ska köpas hem till helgen som jag kan mumsa på när ungarna frossar i smågodis.

Det här är min favorit



VILKEN ÄR ER FAVORITCHOKLAD?

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jadu, det är inte lätt. Jag pallar inte med att hänga på denna gången men tids nog så ska jag oxå... ;)

Kämpa på!!!

Snussuget sitter i hos mig fortfarande å det är många gånger dom här senaste månaderna som jag har velat ta en riktig men än så länge så har jag klarat av det...

Kramen, Maria

2010-11-16 @ 17:45:33
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

En flygplanstoberlone vilken legat i kylen (blivit hård i processen) och sedan ett glas iskallt mjölk. That's stuff for legends!



Men sötsug är svårt att motstå. Att äta något ibland är förståss inte så farligt och det svåra är inte att sluta. Det svåra är att inte börja igen.



Att gå utan något i en vecka kan många göra, men att efter två veckor äta något och sedan inte hamna i gamla vanor är svårt!

2010-11-17 @ 13:32:05
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0