Renovering påbörjad!

I veckan har jag påbörjat barnrummet som ska bli Lions rum med en plats där Rasmus kan sova när han är här. Men de som bodde innan oss har verkligen misshandlat hela huset genom att låta det förfalla så det är inget roligt eller lätt arbete att få det här huset att bli fint. Allt som de hade förbättrat har de gjort halvdant eller slarvat för att det ska gå fort. Väggarna är ej spacklade utan det är halvrivna tapeter, hål och långa rivmärken som bara är övermålade i ett lager så tapeten lyser igenom. Skitsnyggt...verkligen.

Jag kan inte bara blunda och måla eller tapetsera över det kommer synas. Så jag ska riva tapet, spackla och slipa innan jag kan börja med det roliga: Måla och tapetsera! Helst ska det vara klart innan 1:a advent, men vi får se hur dwt blir med det...har ju en hel vild plutt som försvårar mitt arbete, haha! Men nu sover han så då börjar jag! Söndag och vilodag...whatever =))


Så här ser det ut på alla väggar...om ni ser?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0