Livet är en resa

Istället för lördags godis för mig så ska jag köpa en fototidning och läsa ikväll! Jag är envis och det är både på gott och ont, men mest gott! Om jag har bestämt mig för något så genomför jag det. Kanske inte allt på en gång men jag ger mig inte fören jag kan eller fören projektet är färdigt.
Nu har jag så många olika projekt på gång samtidigt och det kanske inte är så bra för mig just nu egentligen med tanke på att jag är ganska bräcklig inombords men det är samtidigt terapi för mig.
Att slita ner tapeter är en skön känsla, att sätta sig och sy är en skön känsla att rensa bort all skit är ännu skönare känsla. Men hur mycket man än rensar omkring sig så måste jag rensa inom mig med. Lära mig att leva med allt som påverkat mig negativt, lära mig att förlåta och gå vidare.
Det är en ständig process men jag ska lyckas blir en fri kvinna, som kan ge mig själv tid utan att få ständigt dåligt samvete för allt. En kvinna som vågar säga ifrån när det är något jag inte är överens om och en kvinna som är stark i sig själv och som vet vad hon vill coh kan uttrycka det i ord.

Jag är så glad att jag har människor omkring mig som ser mig, som förstår mig och framför allt min man som hjälper mig och som alltid finns där. Jag ser det inte alltid och klagar, men han är min trygghet. Jag älskar han och han skulle inte överge mig för att jag har dåliga dagar. Jag kommer att hitta frid och ro i mig själv men måste låta det ta den tiden det tar för att komma ut med en självkänsla jag idag saknar.


Jag och Lion igår kväll. Jag myser med han och han myser mde sin Bamsen som kallas för Grisen, hihi!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, visst måste det få ta tid... Det bästa är ju när man ser själv å inser att man måste göra nåt åt det. Precis som du gör. Sen att försöka göra sitt bästa varje dag, då menar jag FÖRSÖKA för man lyckas ju inte jämt.

Skickar en stor, stor kram.

Åsså vill jag tipsa om en bra redigeringshjälp till bilder. Moderskeppet gillar jag skarpt. Dom förklarar på ett bra och enkelt sätt hur man använder photoshop.

Kramen, Maria

2010-11-20 @ 15:25:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Oj oj, jag har kämpat som du nu gör men i dag är jag 54 och dras ändå med ständigt dåligt samvete. Är huset tillräckligt städat, hinner jag med tvätten och pynta så att det ser fint ut mm mm. Man är nog född sån och ränderna går aldrig ur, tro mig.

Lena

2010-11-20 @ 18:01:21
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Georg Hendrix

En bra gris :D



Jag tycker man borde ge alla vuxna en sådan.. sen när de blir arga t.ex. i trafiken eller på sin partner får de bita tag i grisen istället för att skrika något som bara gör folk arga :D

2010-11-20 @ 18:33:27
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag är som du, massor av projekt samtidgt som jag egentligen bara skulle ta det lugnt eftersom jag också är bräcklig. Men när jag ska göra något så ska jag göra det fullt ut, därför tar det tex timmar att städa huset.



Jag har faktiskt funderat på att köpa en canon eos 1000d. Det verkar vara en prisvärd förstagångskamera. Vi har det ganska knapert nu när jag är föräldraledig så det blir till att spara och önska sig i julklapp. Men det är ett stort intresse jag har, speciellt när man har en blogg. Alltid kul att lägga ut fina bilder.

2010-11-20 @ 20:11:17
URL: http://ladyfair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0