Liten blir stor

4-månaders kontrollen gick suveränt! Undrar hur lång Lion kommer bli för på en månad har han växt 4 cm å är nu 69cm lång och väger 7540g! Det är nu man inser att han inte är en liten bebis längre.
Han visade även upp sina kunskaper som att säga hej och göra situps, haha! Det låter precis som han säger hej faktiskt men jag vet ju att det inte är så, men lite får man allt inbilla sig som mamma, hehe. Det enda som inte är bra på bvc är hans barnmorska, har nog skrivit om det förut. Trots att jag har två barn innan så berättade hon (läste innantill) hur mkt en smakportion är och hur länge de ska äta det och att man ska ta en smak i taget. Okej...jag som trodde man kunde ge pizza med en gång...
Funderar allvarligt på att byta nu för jag vill gärna ha någon man kan känna trygghet hos när det gäller ens barn. Eller vad säger ni? Är ni nöjda med eran bvc-sköterska?

Nytaget foto på prinsen!



Efter bvc blev det en liten promenad till på 4,4 km så nu har jag gjort dagens motion! Totala steg är 15248. Snart dags för Caesarsallad igen..Mmm!

Kommentarer
Postat av: Linda

AH vilken vacker liten prins du har gumman!

Mycket planer nu men det går framåt, funderar på att arrangera en garden/grill blogg träff i sommar med;)

2010-05-10 @ 18:36:22
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, de är inga bebisar längre:) Tycker att N är så medveten om mycket nu..

sv: Jag har nerver som ligger i kläm i ländryggen efter att jag rullade med bil för många år sedan. Det gör att jag får ryggskott såå lätt och jag känner att det ligger precis på bristningsgränsen nu efter att jag bar bort alla stenplattorna på framsidan...

Onej! Det brödet smakar INTE omelett:)) Känns inte ens att det är ägg i...

2010-05-10 @ 20:14:47
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag har ju ingen egen erfarenhet av Bvc men jag känner spontant att det är viktigt att man har förtroende för sin barnmorska så ta å byt så du kan gå dit å det kan kännas bra.

Vad duktig du är med prommisar å allt. Själv så ska jag ta mig i kragen nu. Har bestämt mig för att "damma av" stavarna å sätta igång, imorgon. Kom hem för sent nu så det får bli imorgon.

Kramen, Maria

2010-05-10 @ 20:56:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sofie

Amen åååh, äter du Ceasar sallad varje dag eller? Blir så sugen hela tiden! :)

Inte illa att ha en Sushikock i familjen.. nu blev jag sugen på det med :P



Har hört många som är missnöjda med sin bvc-tant. Tycker absolut att ni ska byta om ni inte är nöjda. Vi är nöjda med vår.



kram

2010-05-10 @ 21:04:17
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Oj kan han säga hej redan!? Är inte det väldigt tidigt? Du kanske har ett litet geni där...

2010-05-11 @ 06:01:38
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: tess

Jag är själv dålig på att hinna runt och läsa... vet inte varför men ja det är så mycket annat.



Jag är glad att du tittar in när du gör...



Jo de är ganska bra tycker jag. det är inte nere på botten i alla fall.



Hur trivs ni???



//tess

2010-05-11 @ 07:32:23
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja vi måste ge våra barn det bästa vi kan... göra vårt bästa.



De är dom värda...



Ja jag fungerar rätt bra nu och jag har haft utmaningar som gett mig lite tro på jobb och livet. Det börjar föra mig framåt och mot saker jag tror jag börjar komma till insikt med. Sakta men säkert.



Ja vi måste ta tag lite i våra liv så vi inte ångrar oss en dag... och vi måste lära oss leva här och nu och må gott i stunden. Njuta av det vi faktiskt har och inte alltid söka heller.



Ha en fin dag å du TACK



//tess

2010-05-11 @ 08:47:49
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0