Ätit har jag iaf gjort idag!

Lill plutten eller minibossen har varit mer mammig än någonsin idag så det har inte blivit mkt gjort mer än lagat mat, matat han, bytt blöjor å lekt heela dagen lång! Jag har tränat i 30 min...det var min egentid idag! Men jag klagar inte, är ju ingen katastrof om man inte städar varje dag!

Idag tog jag steget å gick med i Giviktkoll.se för att hålla koll på hur mkt jag stoppar i mig per dag. Har ju inte gått ner så mkt i vikt de sista 2 veckorna så jag misstänker att jag inte äter tillräckligt eller rätt fördelat. Så idag har jag ätit och ätit...

Mozarella och tomatsallad med parmaskinka



Recept:

125 g mozarellaost
2 tomater
1/2 röd lök
1 msk olivolja
färsk basilika
några skivor parmaskinka ca 100 g



Kycklingfilé i vitlöksgrädde



Recept:

Kycklingfilé i vitlöksgrädde 2 pers

2 kycklingfiléer á 200g
2 msk olja eller smör
salt och peppar

2 dl grädde
2 vitlöksklyftor eller vitlökspuré
1 tsk salt
1 krm cayennepappar
4 soltorkade tomater

Pensla kycklingfiléerna med oljan och grilla i ugn i 175 grader tills innertempen är 70 grader.
Blanda grädde, vitlök, kryddorna och hackade soltorkade tomater och häll över kycklingen
och låt vara i ugnen i ca 10 min till.

Servera med grönsallad


Nu ska jag kika lite mer på tv innan mina blåa säger godnatt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

mummmms det ser riktigt gott ut;) ajj nu blev ja riktigt hungrig;)

2010-04-06 @ 11:33:40
URL: http://varatpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0