Pärlsortering :)

Jag har i dagarna förvandlats till en totalt förvirrad och fokuserad blivande brud...hjälp! I tidags var jag och provade klänningar på ett nytt ställe och hade hoppats på att hitta min klänning där. Det fanns en som jag fastnade för men som jag var tvungen att sy om lite då den skulle bli för kort och även gå ner i vikt till storlek 36!! Sen när jag kom hem så hittade jag min drömklänning på blocket och ringde för att kolla om den fanns kvar och om den var ÄKTA! Den fanns men det var några fläckar i bak på den som inte hade gått bort efter 2 kemtvättar, så då blev jag osäker. Den skulle jag isf oxå få sy om lite. När jag satt och solade igår så fylldes mitt inre med att jag ska sy min klänning själv för då får jag den precis som jag vill och jag slipper fortsätta leta på blocket, åka runt och prova eller spräcka budgeten för att jag måste ha en viss klänning.

Jag som INTE skulle sy min egna klänning för jag trodde jag skulle tröttna innan den var färdig, men nu har jag tänkt om och jag ser det som en utmaning och något som kommer bli jätte roligt!!! Tänk att få gifta sig i en egen design...hihi. Jag tror inte på skrock heller då det sägs att det betyder otur att sy sin egen klänning. Nu ska jag bara hitta den perfekta vita färgen som matchar den underbara spets jag köpte igår. Hade ju tänkt ivory, men där har jag med tänkt om...haha! Kan man bli mer snurrig än mig???

Eftersom det regnar ute så sorterar jag pärlor nu som ska pryda klänningen! Inser att jag måste köpa fler men jag har iaf något att utgå ifrån och där sparar jag några kronor, man tager vad man haver...hehe! Tur jag köpte dessa pärlor för 3 år sedan och att de är vita!!





Bara ett glas vin som fattas när man har så här roligt :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Du e la galen!!! Men som du säger, vad stolt du kan vara när du står där och är strålande vacker! Själv hyrde jag min, för om man inte sytt den själv, vad ska man då med en brudklänning till, man gifter sig bara en gång juh! :D Du kanske redan kollat, men jag har några kort på min face book, om du vill se. Ha det gott!

2010-07-15 @ 15:19:43
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Åhh vad spännande :) Ser fram emot resultatet..

Kram

2010-07-15 @ 21:02:21
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0