Min son å jag

Idag har jag varit så trött hela dagen och sovit en lång stund nu på eftermiddagen. Jätte skönt men det känns som det förstört en hel dag nu. Skulle ju ha tränat ett pass...Å nu verkar lilleman inte så nöjd så jag får väl träna senare eller inte alls.

Jag försöker iallafall att släppa på mitt samvete att inte amma och jag har tagit steget att ge ersättning efter amning eller bara det. Han har ett snuttbehov som jag har så svårt att ta ifrån honom, men det värsta just nu är att han har svamp i munnen och de har smittat mina bröst igen så de gör så ont! Hur gör man? Någon som har erfarenhet av detta?? Vet inte hur många gånger vi penslat nu å det blir inte bättre. Jag slipper iaf att amma han en gång i timmen numera, han äter med 3-4 timmar imellan och det är skönt att han blir mätt nu!

Funderar på att ta mig in till stan imorgon och se om jag hittar något fint till hemmet!

Ha en skön kväll!



Lion som är på väg att bli ledsen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det beslutet var väldigt lätt att ta pga att jag krånglade m amningen (precis som du gör nu) m mitt första barn, sen fick jag en depression när mitt andra barn var ngr veckor gammalt, alltså utsätter jag mig inte för detta igen trots en massa tjat...Har valt bort detta för min egen,min familj och inte minst för Nils skull. Detta gör att vi alla mår bra och att vi t.ex låter varandra sova var sin natt:) Dessutom möter det inga hinder att jag får en stund för mig själv och till sist så är ju lillkillen väldigt nöjd för att han blir MÄTT!



Terapeuten tar runt 400kr/tim för en som har jobb, men jag vet att jag inte betalade mer än hälften för att jag inte hade ngn inkomst att tala om då... Hon är såå gullig och tar du beslutet att gå dit, kanske 4ggr,så lovar jag att du efter det, kommer du att se på livet på ett helt annat sätt:)



kram

2010-02-10 @ 17:37:52
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Tycker att det låter som du gör riktigt stora framsteg!!! ;) Å, tänk på att det är viktigt att ta en vilodag från träningen emellanåt. Det är lika viktigt som att träna!! Jag måste påminna mig om det ibland när jag blir alltför aktiv...

Hoppas du hittar nåt riktigt fint på stan!!!

Kramen, Maria

2010-02-10 @ 23:25:55
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Har han problem med torr hud ännu??? Ha inte dåligt samvete för amningen, du måste se det bästa till hur han mår.

2010-02-12 @ 22:02:51
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0