Buss eller Bil?

Väntar på att dottern ska komma hem från skolan så vi kan åka in till stan, ska bli skönt att komma ut lite. Men frågan är om man ska ta bilen eller bussen?? Jaja...inget stort problem precis.

Imorse när jag vaknade så var jag pigg och kände mig full av energi för första gången på väldigt länge. Å detta trots endast 4 timmars sömn med en son sparkandes i sidan å ett antal tutt-tappanden! Men innan jag somnade igår så skrev jag för första gången ned saker i min Jag-är-bra bok tillsammans med vad jag är tacksam för och vad jag vill ha hjälp med. Det är en del av utvecklingen att skriva ned minst 3 saker varje kväll vad man tycker man varit bra på och vad man är tacksam för och vad man vill ha hjälp med. Låter fånigt men helt ärligt så hjälpte det mig imorse att vakna med ett humör som var på topp!!!

Så nu tar jag med mig mina två kiddos på staden och fortsätte njuta av den här dagen!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Härligt att höra!! ;) Hoppas du fyndar på stan!!

Kramen, Maria

2010-02-11 @ 13:36:55
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa

Den där boken låter som en bra idé att skriva i! Det är ofta det enkla som är bra!

Hoppas ni får en Superdag på stan! Kanske kan vi få se vad det blev sedan? /Lillsnörpa

2010-02-11 @ 14:50:48
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Mamma till tre

Jag antar att du också har läst Mia Törnbloms bok. Jag läste den för några veckor sedan och gör precis som du, skriver ner tre bra saker man är bra på, vad man är tacksam för och vad jag vill ha hjälp med. Lite svårt i början, men efter ett tag går det lättare! Kämpa på!

2010-02-11 @ 15:22:26
Postat av: Lady Angel

Ja det hjälper mer än vad man tror att få vakna och må bra från första stund! Ibland när jag gör det så går jag runt och småflinar åt mig själv, det boostar humöret ännu mer!

2010-02-12 @ 07:50:49
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0