Förra söndagen

2:a advent idag och denna söndagen är verkligen inte som förra när jag blev väckt och hade en alldeles underbar frukost framdukad i köket och 1:a ljuset var tänt i adventsljusstaken (heter det så?). Fast S hade av mistag tänt andra ljuset istället för första trots de stora siffrorna på varje blockljus..hmm.

Aja, så är det inte idag iaf, för Rasmus sitter och spelar WOW, S och Lion sover i soffan och jag gick upp för en halvtimme sedan. fast det är tyst och skönt i huset just nu och det njuter jag av. Endast min mage som låter för jag har en blandning av magknip och hunger. Blev lite väl mycket mat och chokladpudding igår. Det är nackdelen med att åka hem till mamma och äta mat...det är så jäkla gott så man äter tills man nästan spyr! Jag beställde hennes tjocka revbenspjäll som hon grillar i ugnen så det blir en knaprig yta på och till det klyftpotatis och gräddsås. Skulle kunna äta ihjäl på mig på det!


Har insett att jag även latat till mig ordentligt så nu visaqr vågen +4 kg och det bådar inte gott inför julen. Fast det är inte vikten i sig som är jobbig utan att jag känner mig så otränad och slapp. Skulle ju börjat träna igen för några veckor sedan men blev förkyld å den hänger i fortfarande. Men nu kan jag inte vänta på att den går över utan får börja med någto lätt, yoga och korta lugn träningspass på CT:n. Det ska jag göra idag redan för säger jag: Det gör jag imorgon så blir imorgon långt fram!

Ni minns väl min prestationsångest jag hade inför izans kalender? Den är fortfarande inte fixad, men jag har köpt de sista sakerna och nu är jag nöjd så idag ska de slås in, hängas på lina i hennes rum och sen är det bara för henne att börja öppna när honkommer hem från hennes pappa. Då kommer min ångest om det vara borta och allt är frid och fröjd tills nästa ångest om någto nytt kommer, men det tar vi då!







Kommentarer
Postat av: Mira

Alltid finns det nåt att noja över. Tänk om man bara kunde ha ett rosa fluff fluff liv ;)



Hoppas helgen varit bra, kramis!

2010-12-05 @ 23:07:55
URL: http://www.mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0