Tvångstankar och struktur

Den tiden jag hade till att sy igår gick åt till att rensa och få ordning på en massa saker jag bara lagt undan sedan jag sydde brudklänningen och när man väl börjar på ett område blir det alltid denna ständiga dominoeffekt. Är det bara jag som har en tendens att gå in det, eller är ni oxå bundna av den sk dominoeffekten?

Men sen är jag ju sådan som människan att jag kan inte ha oordning omkring mig när jag ska göra något, eller när jag ska börja med något rättare sagt. Utan allt ska ligga i sin ordning för att jag ska få ro i mitt inre. Sen kan jag sätta fart! Kanske en tvångtanke?

Att sen få ro när man har en busig kille omkring sig är en annan historia.

När ska man lägga sina barn och när får man tid till sig själv? Jag lägger både Lion och Izabelle vid åtta och det kanske är försent för Lion men det är hans dygnsrytm som det är nu. Å när de lagt sig har jag tid till annat som oftast består av röja undan leksaker, förbereda inför morgondagen och när man är färdig är klockan oftast 21. Då ska man göra allt det där man vill och helst inte hela natten som det oftast blir. Om man ska vara utvilad och pigg för nästa dag så måste jag i säng senast tolv. Det betyder 3 timmar och istället för att sätta fart med en gång blir man sittandes framför tv:n minst en timme.

Måste få struktur på mina dagar, komma i en fungerande dygnrytm som fungerar för mig. Men det är inte lätt att lära gamla hundar att sitta.

Men det är ett mål jag har och jag ska klara det!


Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

På sätt och vis är jag ordningen själv men mitt i renovering är det såvrt att hålla ordning då vi inte har något utrymme. Men jag förstår dig=).



Ang sjal så gillar jag typ puder/gammelrosa... Eller något i lite svarta nyanser. Vill du sy?? Det skulle vara sååå kul att ha ngt som du har sytt och som inte kommer ifrån ngn butik. DÅ kan jag ju alltid göra reklam för dig också=). Jag gillar dessutom lite mönster, romantiska sådär, blandat med spets och lite tuffare stil...



G star är grymt, vi använder mkt det både jag och min man. De är grymma på detaljer och fina skärningar. Det är dyrt men jag handlar nstan bara på rea faktiskt. Deras priser är min smärtgräns. Om du känner ngn med min storlek så kan du ju be dem klicka in på min blogg=)

2010-12-13 @ 14:33:04
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

När jag skrev att mina bröst var fasta så syftade jag till att de BLEV det efter att jag köpt nya bhar, haha! Jag är besviken på mina bröst efter graviditeten och skulle gärna få tillbaka dem som de var innan... Men det ska nog till en kniv för det...



Jag tycker allt att det är fint att ha lite att ta på på kroppen så länge man PASSAR i det. Hellre det än smal och hängbröst ner till knäna!! Lite fyllighet är bara fint! Jag själv skulle gärna ha lite mer rumpa och lite grövre ben och lite fastare bröst, och lite mindre näsa och grövre kindben och blåare ögon och ljusare hår och...lite mer allt av det jag inte har... Ja, läs ironin i det hela också.



KRAM

2010-12-13 @ 14:36:45
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är EXAKT som dig ordning skall det vara!

Yes var ju nyss hos BM hon sade detsamma att det är en variant av foglossning jag har man kan ju få ont där fram med..;)

Ja så himla fina tapeter verkligen..kommer bli ursnyggt i bebbens blivande rum=)Ja det känns bra då hinna man repa sig lite...

2010-12-13 @ 16:11:20
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Mira

Jag har oxå lite tvångstankar.. kan inte börja med nåt annat om jag inte har diskat, bäddat sängen, vikt tvätten osv.

Fast sen har jag kontrolltvång oxå, som blir värre ju mer stressad jag blir. Då måste jag kolla att dörren är låst, att toan inte rinner, att kaffebryggaren är av, att jag inte har tänt några ljus osv. DET är drygt som faan emellanåt kan jag lova.

Kramis

2010-12-13 @ 21:32:02
URL: http://www.mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0