Svårt att korta ner vissa saker man vill säga.

Ikväll ska vi på julfest och tjejerna ska gå Lucia ochjag ska sjunga några julsånger. Har fortfarande ont i halsen men det går säkert bra, tysta leken funkar iaf inte idag. Hur jag kunde tro att det någon gång skulle funka när det gäller mig?
Lion och Lisa leker just nu så då kan jag i lugn och ro sitta här. Eller är jag lugn? Lite stressad är jag men det är kontrollerbart och så ska det förbli idag har jag bestämt. Efter den sista städningen är färdig ska jag pyssla lite medans Lion sover middag och Lisa få snällt leka med sitt tills Izabelle kommer hem. Känner inte att jag fixar att agera lekmamma utan måste få lite egentid om jag ska förbli en snäll mamma. Å min egentid är att pyssla, sy, inreda eller allt som har med kreativitet att göra!

Vi ska ju göra om i två av rummen där uppe så att Samuels kontor blir vårt arbetsrum där jag kan sy och han jobba vid datorn. Men pengar finns inte just nu innan jul att köpa nya arbetskivor utan vi får använda det vi har. När jag sydde min brudklänning satt jag vid ett bord som är 100*60 cm och det funkade inte så bra men hade ju inget att välja på. Sen sprang jag upp och ner i trappan för att klippa till tygerna på köksbordet som var den största ytan eller använde golvet när köksbordet inte räckte till.
Ni som syr vet ju hur mycket mer jobb det blir om man inte har en stor arbetsbänk och ofta så skiter man i att ta fram symaskinen istället för den mesta tiden går åt till att plocka fram och tillbaka allt.

Hur som helst så gnällde jag om detta till S och sa att vi kunde byta så jag fick det stora skrivbordet och han det lilla eftersom han inte längre jobbade så mycket hemifrån.
Han vägrade de gångerna jag sa det så jag la ner det.
I förrgår överraskade han mig med att han hade bytt plats så jag fick den stora platsen och han tog den lilla. T om alla papper och all skit hade han fixat ornign på.
En kärleksfull handling från min man och jag blev så glad och kände sådan lycka!! Har aldrig haft så stor plats att sy och pyssla på, så det var som att komma till himmelriket!! Därför har jag fått tillbaka min sy och pysselglädje och önskar jag hade tid att sitta där hela tiden nu, hihi!


Hoppas ni orkade läsa...


Ha en fin fredag, nu ska jag fortsätta städa och borra hål så gardinstången kan komma på plats i kontorsfönstret!

Kommentarer
Postat av: Linda

Snäll din man ibland får de sina ljusa stunder våra män;)

2010-12-10 @ 11:21:41
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Har märkt på min sambo att vissa saker måste lixom "sjunka in" innan det blir aktuellt. Han har svårt att acceptera allt innan han har funderat å funderat lite till... ;)

Men visst är det en kärlekshandling att han bytte bord med dig!! ;)

Vad mysigt du gjort i sovrummet!!! Aj lajk!! ;)

Hoppas det går bra att sjunga ikväll. Å, jag önskar er en finfin kväll!!

Kramen, Maria

2010-12-10 @ 11:52:43
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Ja visst är det väl typiskt norge!! precis som du säger jobbar de gärna inte i onödan, så det var väl förmodligen därfö jag inte fick komma in så de fick kolla det, för då skulle de få ytterligare en patient och det vore ju jobbigt för dom!



Hoppas att det ger med dig under dagen nu, får ta det lite lugnt - det kan ju bara vara någon annan dum bacill också, men man vet ju som sagt inte så det hade ju varit skönt att få det kollat.

2010-12-10 @ 12:01:07
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0