Några ord innan fruktstunden :)

Snart dags att dra ut till päronen och äta lite gott och tillbringa kvällen med dem! Skönt att få komma härifrån en stund, lätt att länna sig instängd i ens egna hem ibland även om jag just nu är inne i en period då jag helst stannar hemma för att inte vara varken till besvär för någon eller närvara med min tråkighet. för precis så känner jag mig nu...tråkig och grå. Men mig gör det inget. jag är hellre ensam med barnen än umgås bara för att man ska det. De få vänner jag har är guld värda och de finns där oavsett om jag har svackor. De som inte finns där eller försvinner när jag får mina svackor är inte mina vänner, så enkelt är det.

Kommer ihåg när jag för några år sedan blev utbränd och blev långtidssjukskriven. Jag hade då en vän som jag verkligen trodde var min riktiga äkta vän i vått och torrt. Hon slutade att höra av sig när jag behövde henne som mest. Hon ringde en gång...en gång men då var jag inte hemma. Tyvärr var mitt tillstånd så att jag inte ville vara ivägen för folk då så jag ringde aldrig upp med tron att jag bara var till besvär.

Den vänskapen slutade där, för hon hade ju ringt och tyckte att bollen låg hos mig. Kanske var det så? Eller oxå så behövde jag någon som orkade ringa igen utan krav på att jag skulle ringa om jag behövde henne?

Skit samma tycker jag nu, för den vänskapen betydde inte något för henne. Jag är van att vara ensam och trivs bra med det för det mesta. Det har blivit en vanesak, att inte ha en massa människor som ringer och vill träffas. Så då undrar jag ju givetvis. Är det fel på mig? Ensam är stark heter det, och det stämmer för det mesta. Nu är jag ju inte ensam för jag har min familj, mina barn, min man och mina vänner. Det är skönt att veta!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Känner igen mig i det du skriver... Har oxå varit med om vänner som "svikit" när man behövt dom. Men det är väl i nöden som vännen prövas. Dom som finns kvar dom är dom riktiga vännerna, som är guld värda å det är ju dom man vill ha. Eller hur!??

Känner mig oxå lite tråkig nu. Sambon är borta ikväll så jag valde att vara hemma själv istället för att söka upp nån. Men jag mår bra av det. Hellre ensam en att måsta försöka hålla skenet uppe...

Kramen, Maria

2010-12-04 @ 21:31:06
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Var glad att du har några vänner i alla fall att ringa till om nöden kräver och syskon och barn att prata med. Det värsta som finns är oönskad ensamhet då man verkligen känner sig övergiven och inte har ngn att prata med. Visst - ensam är stark men inte i längden - man måste ha ngn som bryr sig om en och som pratar med en. En vän som man kan ringa till dygnet runt och som man kan ut o ta en fika med och skratta med - har man inte det, då är man ensam på riktigt.... Kramiz

2010-12-06 @ 17:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0