Lussebulls bakning

Klockan bara springer iväg när man har fullt upp. Tycker den här dagen försvunnit i ingenting, men jag städar ju så därför känns det nog som ingenting. Har rentgjort ugnen och det tar sin tid när man slarvar med rengöringen efter varje gång man använt den. Men nu skiner den som ny igen...underbar känsla!


Igår fick jag massor gjort och dagen blev så som jag ville för en gång skull. Det bakades pepparkaksdeg till det kommande pepparkakshuset som vi får göra antingen i helgen eller början av nästa vecka. Har en period just nu då jag har svårt att planera in saker så därför får det ske efter ork och lust.

Sen vart det 3 promenader på en timme ihop. Mer än jag planerat och det är bra.

Efter det bakade jag och Izabelle helt underbara lussebullar (om man får säga det själv?) och jag gjorde om receptet lite. Kan rekommendera att ta hälften grädde och hälften 3% mjölk och den fetaste kesellan 10% och 2 tsk vaniljsocker i. Saftiga och lagom söta bullar blev det. Om någon är intresserad av receptet får ni hojta till så lägger jag upp det.
Under tiden vi bakade passade Lion på att busa som vanligt.

Det är inte lätt att baka och passa en väldigt nyfiken kille samtidigt och jag brukar få mina små utbrott, men igår gick det bra utan raserianfall och gråtandes barn. Det händer väl ungefär en gång på hundra.






Inte så lätt att rulla långa korvar som man sedan ska rulla ihop, men huvudsak man har roligt!


Någon mer som hade roligt under tiden....


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad duktiga ni är!! ;) Å, vad härligt att du slapp utbrott oxå!! :)

Ska va barnvakt åt min brorsdotter på lördag å då ska vi baka pepparkakor å julgodis. Det ser jag fram emot! ;)

Kramen, Maria

2010-12-09 @ 22:00:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mira

Vad glad jag blir över att läsa att din dag varit bra ♥

2010-12-09 @ 22:31:16
URL: http://www.mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0