Lions första födelsedag!

Som ni märkt har det varit jul-lov här på bloggen! Glömde meddela det, men det har varit välbehövligt.

Idag är det ingen vanlig onsdag för våran lillplutt fyller 1 år idag!!!

Tänk att det gått ett år sedan han föddes, vart tog det året vägen??


Det är svårt att veta hur man ska fira den här födelsedagen då den infaller mellan jul och nyår, man får helt enkelt hitta en bra lösning för Lions skull! Så idag valde vi att fira han och tyvärr kunde inte så många komma men han har blivit firad genom telefon och kort och sms :) och snart kommer hans mormor och morfar, moster och hennes kille hit så då ska det ätas pastasallad och ätas tårta som jag kämpat med under många timmar! Den första riktiga tårtan jag gör och den är verkligen skapad med kärlek till Lion! Eftersom hans namn är Lion så fick han en lejontårta!



Jag är stolt över den! Hur jag gjorde får jag återkomma till imorgon då det finns mer tid! Allt är gjort i marsipan och till nästa tårta ska jag göra i sugarpaste istället för det ska vara lättare att arbeta med.
Lite skavanker har den men så är det med de första man gör, hehe! Undrar om den är lika god som jag hoppas den är! Chokladmousse och hallonmousse är fyllningarna och vitchoklad smörkräm är täckt runt hela tårtan under marsipanen. Låter det gott...Mmmm.....





Nu måste jag sluta men återkommer kanske med ett inlägg inatt när alla sover och jag inte har något att göra längre, haha!!

Till alla er som önskade God Jul är det ju försent att önska detsamma men jag läste det och tackar så mycket!!!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Stort Grattis till lilleman!! Å, vilken fin tårta han får!!! Imponerad är vad jag blir, om än inte förvånad. Du är otroligt händig!!

Hur du gjorde får du gärna berätta.

Kramen, Maria

2010-12-29 @ 17:52:38
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda

Men GUD vilken snygg tårta du gjort, vad duktig du är!!! Jisses är mäkta imponerad!

STORT GRATTIS TILL SÖTASTE LILLA LEJONET!!

2010-12-30 @ 12:34:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh va mys o vilken snygg tårta! Hoppas mitt kort kommit fram idag, skickade ju en dag försent...önskar att jag hade kunnat komma o fira honom men de funkade inte riktigt...saknar er!! kram

2010-12-30 @ 13:35:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0