Ett fel måste rättas till!

Jag skulle nog inte tagit för givet hur man stickar med strumpstickor utan låtit någon visa mig. Insåg att jag hade gjort fel när det var dags att börja på hälen! Suck...

Det var bara att repa upp och göra om och rätt istället. De ska ju stickas ihop som en korv och inte som ett stycke! Nu är det rätt, men min hand är överarbetad så sticket får vila idag.

Jag ägnar mig åt det mysiga juliga istället som att göra jul-godis och ikväll ska vi klä granen! Rasmus får snällt göra avbrott i sitt WOW-spelande och vara en aktiv familjemedlem! Jag tycker inte att det är fel att tvinga dem att vara med för jag vill att hela familje ska vara delaktiga och inte bara jag. Så nu åker julmusiken på i stereon och fram med alla saker! Snön faller så fin just nu med stora flingor så det blir extra julkänsla i hemmet!


Har ni med roliga saker att göra idag??

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, det är inte lätt att få till strumpor. Jag skrek å var förbannad å grinade första gången jag skulle sticka strumpor. Mamma hon kan det hur enkelt som helst å hon försökte berätta hur jag skulle göra på "fackspråket" (som inte jag förstår). Hon fick till slut skriva om mönstret på ett sätt som jag förstod å sen efter det så tillverkade jag sockar på löpande band... ;)

Har du mönster som du stickar efter eller vill du att jag skickar det till dig???

Kramen, Maria

2010-12-19 @ 09:38:33
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hyllan finns på olika affärer i olika städer tror jag. Finns att beställa fraktfritt på "lännamöbler" å radion kommer från Hifi-klubben.

Ska se om jag hittar mönstret idag. Ska iväg nu så jag får återkomma...

StorKramen, Maria

2010-12-19 @ 09:56:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0