Det finns bra lärare!


Var på utvecklingssamtal med Izan i eftermiddags och det går bra för henne i skolan, känns så skönt att veta! Hon trivs, är väldigt social och vill lära sig saker. Det är precis den Izabelle jag känner! Hennes lärare är lite av den gamla skolan och jag tycker det är jätte bra. Hon är sträng men samtidigt ser hon varje elev som den är...unik och speciell. Hon försöker plocka fram det bästa i dem och sådana lärare behövs det fler av. Det är så många som utbildar sig och väljer yrke efter vad de vill inte vad de passar att vara.
Varje gång jag träffar en människa som verkligen har valt rätt yrke och som passar perfekt i rollen som det så imponerar det mig. Jag blir lite avundsjuk på dem som hittade rätt från början, som slipper undra när de är snart 35 år vad de vill bli!

Jag har mina aningar om vad jag vill, eller rättare sagt jag vet vad jag vill göra men det är både modet och resurserna som ska till!

Tack alla ni som kommenterar mina inlägg, det får mig att vilja fortsätta öppna mig och ta bitar ur mitt hjärta och lägga upp för hel världen!


Nu ska jag ta en tur på crosstrainern och titta på Hollywood fruar, så ha en fortsatt trevlig/bra/vanlig kväll!!



Izabelle är en så duktig storasyster som älskar den rollen!


Kommentarer
Postat av: Lady Angel

Ja jag kan också bli avis på sådana som verkar ha valt rätt utbildning sådär DIREKT efter gymnasiet och sedan landar drömjobbet. Hur fanken lyckas de liksom??

2010-12-06 @ 22:16:27
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Ja gud det kan jag verkligen tänka mig, tiden kommer gå alldeles för snabbt :) Kram

2010-12-07 @ 09:35:25
URL: http://madeleines.se
Postat av: Georg Hendrix

Så ska en lärare vara. Jäklar vad mycket dåliga lärare jag haft. Inte alla givetvis, men många som behandlar en som anonym eller sådana som inte borde vara lärare överhuvudtaget.



Det finns sådana som strävar efter "vad de vill"-göra, men aldrig kommer någonstans.



Men de finns också sådana som har press hemifrån *ekonomerhost. Sådana som söker sig till saker endast för det ekonomiska även om det är helt fel, vilket kommer visa sig när de går i väggen vid 41 års ålder.



Jag vet inte heller vad jag vill bli. Skivrecensent skulle jag kunna passa bra till och och det är något jag vill.. men hur många kan livnära sig på det och behövs det inte typ 5-åriga utbildningar jag inte har? :/

2010-12-09 @ 05:38:00
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0