Bra shopping :)

Nu är degen gjord och en liten provgräddning är färdig. Är första gången jag gör egen pepparkaksdeg så jag har inte så mycket att jämföra med förutom den köpta och min deg smakar väldigt gott enligt S och Izabelle och jag, hihi! Blir dock lite mjuka men det kanske beror på att jag inte hade i något extra mjöl på provet utan bara gjorde. Någon som vet kanske hur de ska bli lite hårdare?

Får klura på en mall senare ikväll när ungarna sover för just nu får jag ingen arbetsro. Izabelle har precis gett sig ut med pulkan och Lion grät när han inte fick följa med ut så det blir till en promenad med han nu så han blir nöjd och jag får motion!


Dagens shopping på Rydshallen...bra shopping!!


Vackra deokrationskulor som jag tänkte skulle pryda pepparkakshuset!


Mitt livs första pepparkaksdeg...stolt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Duktigt att göra egen deg..nu har vår nya byrå kommit upp i hallen underbart fin blev den, tänkte fota när jag får tid;)

Har ett kanonfint kort uppe på Smögen vintertid nu=)

2010-12-08 @ 19:45:38
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0