Brudklänningen del 1

Ni som vill se min klänning lär få vänta ett par månader till, hehe! Men en liten tjuvkik går ju bra på underkjolen!
Det gröna är livet som jag håller på att trixar fram till den modellen jag vill ha. Jag klipper till efter ett befintligt mönster å syr upp det å sen ändrar jag. Vissa sömmar måste flyttas, tas in och klippas isär. Kanske kan jag visa fler bilder under arbetets gång men ni får inte se den färdiga förren 24 oktober, hihi! Om inte syrran iphonar från bröllopet det vill säga....


Dörröppningen är nästan 1,30 m så då kan ni tänka hur stor underkjolen är hittills! Ska på ytterligare
2 lager tyll och sen kommer själva klänningen med 3-4 lager tyg oxå!! Så den blir STOOR!!!


Den första provningen :) Tur man har en provdocka annars hade jag fått problem!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Nämen, hallå!! Hur duktig är inte du!!!!! Jag är helimpad!! ;) Kanske beror det på att jag är heldålig på att sy. Klarar just så pass att sy raksöm till gardiner...

Längtar sååå tills vi får se hur det blev!! ;)

Förstår att du oxå längtar.

Är på jobbet nu därav den sena timmen. Natt är det nu 3 nätter å sen blir det dag på torsdag så jag går av på onsdagmorgon. Det blir skönt med kort nattvecka. ;)

Kramen, Maria

2010-08-23 @ 00:37:59
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mija

När jag såg bilden på känningen kom jag att tänka på askungens klänning, du vet den som mösser syr åt henne! Den kommer att bli såååå fin...DU kommer att bli så fin i den menar jag! :)

2010-08-23 @ 17:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0