Vad betyder mitt bloggnamn?

Jag fick en fråga igår vad mitt bloggnamn betyder. Om det hade något att göra med babyblues som man kan drabbas av vid förlossning, alltså förlossningsdepression. Hon undrade om jag var deprimerad för att jag var mamma??, är svaret på den frågan, jag ÄLSKAR att vara mamma och sätter alltid mina barn först. Jag tog det namnet Mamablues för jag tänkte på att jag ÄR mamma och älskar musik...(blues är en musikstil). Jag tyckte det klingade bra i mina öron och hade inga tankar på att någon skulle förknippa det med något tråkigt. Men alla tänker vi olika. Så nu har du/ni svaret på den frågan. Bra att frågan togs upp för det kanske är någon mer som missuppfattat mig? Tycker ni att bloggnamnet förklarar vem man är eller vad bloggen innehåller? Själv så ser jag på inläggen å därifrån skapar mig en uppfattning om vem som kan tänkas döljas sig bakom bloggen.

Lång förklaring..men no hard feelings!!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag gör som du, läser inläggen å ser om det är nåt trevligt innan jag bildar mig en uppfattning. Hade ingen tanke på at det var nåt negativt i namnet utan tänkte att det var som du beskrev det. ;) Kanske för att jag är uppvuxen m en farfar som älskar blues och jazz!??

Kramen, Maria

2010-04-13 @ 18:38:38
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Njae, jag har väl inte tänkt att ditt bloggalias betyder att du är en ledsen mamma. Jag läser inläggen och ser mellan radera så att säga. Mitt bloggalias betyder ju inte att jag är en "änglalik dam" direkt... För övrigt så kopplade jag från första stund "blus" till musik och inte till att vara nedstämd.

2010-04-14 @ 20:24:35
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0